Jak správně doplnit serotonin? A proč?

A
A
Jak správně doplnit serotonin? A proč?

Serotonin neboli hormon štěstí a radosti je považován za přírodní stabilizátor nálady a chemickou látku, která je prospěšná našemu spánku, konzumaci i trávení jídla.

Jak správně doplnit serotonin? A proč?

Jak správně doplnit serotonin? A proč? Jak správně doplnit serotonin? A proč?

hormon štěstí a radosti – informace o serotoninu – co je to serotonin?

Vše o serotoninu – Víte jak ho správně doplnit?

 

Serotonin neboli hormon štěstí a radosti je považován za přírodní stabilizátor nálady a chemickou látku, která je prospěšná našemu spánku, konzumaci i trávení jídla. Mnozí z nás se již mohli také setkat s pojmem tzv. neurotransmitery, což jsou přenašeče nervových vzruchů, prostřednictvím nich dochází k přenosu impulzů mezi jednotlivými neurony a nervovými buňkami jako je například právě serotonin. Za vznik serotoninu vděčíme tzv. 5-HTP, což je látka, která vzniká jako vedlejší produkt přeměny aminokyseliny označované jako „L-tryptofan“.

 

„Za vznik serotoninu vděčíme tzv. 5-HTP“

Nedostatečná hladina serotoninu a vitamínu B6 může přispívat k zhoršené psychické odolnosti a podrážděnosti. Bylo zjištěno, že u lidí, kteří těmito pocity trpí, bývá ve většině případů hladina serotoninu velice nízká. V souvislosti se serotoninem, se můžeme často setkat také s pojmem „SSRI“, což znamená – selektivní inhibitor zpětného vychytávání serotoninu.

 

„Nedostatečná hladina serotoninu a vitamínu B6 může přispívat k zhoršené psychické odolnosti a podrážděnosti.“

 

SSRI blokuje zpětné vstřebávání serotoninu, který tak zůstává déle aktivní a tím zvyšuje jeho hladinu v mozku. (Mezi SSRI patří například Prozac či Zoloft.) SSRI by se také neměli navzájem kombinovat s jinými SSRI, jinak je možné, se serotoninem jednoduše předávkovat. To se nazývá serotoninový syndrom. Ten se může projevovat například: průjmem, bolestmi hlavy, rozšířenými zornicemi, pocením, třesem.

Serotonin v našem těle udržuje správnou funkci hladkých svalů, čímž napomáhá trávení. Všeobecně se podílí především na naší dobré náladě, ale není sám. Neměli bychom zapomenout také hormon zvaný melatonin. Ten příznivě ovlivňuje především náš spánek ale má pozitivní vliv i na náš psychický stav. Jeho produkce je ovlivněna množstvím světla, takže častým příkladem nedostatku melatoninu bývá například zimní období, kdy je méně světla a lidé mohou častěji zažívat pocity psychické nevyrovnanosti, smutku, či podrážděnosti.

 

Jak serotonin doplnit?

Naštěstí existuje mnoho způsobů, jak můžeme tělu pomoci, serotonin doplňovat. Všeobecně mezi ně patří vyvážená strava, dostatek spánku a pravidelný pohyb. Tvorba serotoninu je závislá na aminokyselině zvané „L-tryptofan“. Je tedy dobré jíst potraviny, které tuto aminokyselinu obsahují. Najdeme ji například v masu (krůta, losos) v luštěninách, vejcích, rajčatech a listové zelenině. L-tryptofan je také možné koupit samostatně jako výživový doplněk, často v kombinaci s vitamínem B6. Doplnit serotonin také pomůže dostatek spánku (alespoň 7-8), dostatek slunečního světla a pravidelný pohyb. Cvičení podporuje tvorbu neurotransmiterů a má prospěšné účinky na lidskou psychiku.

Sleduj nás! 🙂  #kryptonitlife   #kryptonitteam

SLEVA 5% NA PRVNÍ NÁKUP! | POUŽIJ KÓD: KRYPTONITKRATOMCZ

YOU MAY ALSO LIKE

Main Menu x